Proč je pro firmy důležité mít ceník


Jednou z věcí, které nás při nákupu v jakémkoliv obchodě zajímají, je ceník Alta Vet. Ten samozřejmě nejčastěji najdeme u internetových obchodů, avšak dostupný je i v kamenných prodejnách. Typický je také například pro restaurace. Proč je ale tak důležitý?

Jednoduše řečeno, prokazuje velkou službu jak prodejci, tak zákazníkovi. Pomáhá tím, že umožňuje kupujícímu snadno porovnat ceny jednotlivých produktů. To se hodí, pokud je k dispozici například více modelů stejné značky a klient váhá, který z nich si vybrat.

cenik1

Prodejci to zas umožňuje ukázat zákazníkovi, jaké jsou ceny produktů, které prodává, což velmi usnadňuje komunikaci. Také může sloužit k propagaci například nějaké speciální akce či nabídky. Tímto tedy může sloužit také k propagaci.

Přesto, že je dnes již v některých případech naprostou samozřejmostí, z historického hlediska se jedná o poměrně nový vynález. A není divu. Stačí si vzpomenout, že všeobecná gramotnost se objevila prakticky až po zavedení povinné školní docházky v osmnáctém století. Do té doby většina populace číst ani psát neuměla.

obchod2

Přesto obchodníci rychle pochopili jeho výhody, a začali jej poměrně brzy implementovat. A to zůstalo prakticky dodnes. Seznamy prodávaných položek s uvedením jejich cen se staly normou.

Ovšem neslouží jen zákazníkům. Prodejcům, či spíše zaměstnancům prodejen, pomáhají například při inventarizaci zboží, kdy vidí, za kolik se daný typ výrobku prodává. To je výhodné, když máme například dva druhy jogurtů od stejné firmy, ovšem každý s jinou cenou. Díky ceníku zaměstnanci hned ví, která cenovka patří ke kterému.

A co by měl obsahovat? Přesné a celé názvy výrobků, ideálně seřazené nejprve podle typu a v rámci typů dle abecedy, případně ceny. Dále pak uvedenou cenu, a to jak s DPH, tak bez ní, přičemž by mělo být jasné rozlišeno, která je která.

Pak nám bude pomáhat se rozhodovat při nákupu a ulehčovat práci prodavačům. A to je přece dobře, ne?